ŻABKI ZDALNE LEKCJE

Piątek 16.04.2021r.

Dzień dobry!

Temat: W galerii.

1. „Na powitanie” – zabawa ruchowa. Pamiętacie piosenkę o pięciu małpkach? Zapraszam do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=EdGnnjiggQ4 .

2. „Malujemy chmurki” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha.

Biegamy po pokoju, na hasło: Malujemy! – zatrzymujemy się i podskakujemy w miejscu kilka razy z wyciągniętymi w górę rękoma, w czasie wyskoku wykonajcie dłońmi zamaszysty ruch z góry na dół (jakbyście malowali chmurki nad sobą).

3. „Różni malarze” – zdobywanie wiedzy o malarstwie.

Porozmawiajcie o malarzach i etapach powstawania obrazu.

https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8

4. „Jak powstał ten obraz?” – rozwijanie myślenia logicznego.

 

Zastanówcie się jaką techniką został namalowany obraz. Zabawcie się w malarzy i namalujcie swoje obrazy.

5. Praca z W11 – ćwiczenie sprawności manualnej.

6. Czas na spacer i zabawy na powietrzu.

 

Moje drogie Żabki mam dla Was jeszcze jedno zadanie.

Dziś jest piątek i kolejny eksperyment w ramach innowacji "Eksperymenty wiosną".

Dzisiejszy eksperymen - Czy my potrzebujemy powietrza?

Materiały: podstawka, szklanka, świeczka, woda zabarwiona sokiem, aby było lepiej widać, zapałka.

Przebieg:
Zapaloną świeczkę stawiamy na podstawce, na której znajduje się woda z sokiem, następnie przykrywamy ją szklanką. W trakcie eksperymentu świeczka zgasła, a woda częściowo została wessana ze spodka do szklanki.

Wniosek: Płomień świecy pali się dzięki tlenowi, gdy tlenu pod szklanką zabraknie, płomień zgaśnie. Powietrze, które zostanie w szklance, oziębi się i skurczy. Dzięki temu powstanie miejsce dla wody, która zostanie wessana do szklanki.

https://www.youtube.com/watch?v=pEKfldKafAI

 

Dobrej zabawy!

 


Czwartek 15.04.2021r.

Witajcie Żabki!

Zapraszam do wspólnej zabawy!

Temat: Balet.

1. „Na powitanie” – zabawa ruchowa "TANIEC ZYGZAK"

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs .

2. „Ważny instrument w balecie” – poznanie skrzypiec.

Co to za instrument https://www.youtube.com/watch?v=7JgRLxG8THA ?

To skrzypce! Skrzypce należą do rodziny instrumentów smyczkowych, są spośród nich najmniejsze i najwyżej brzmiące. Ich nazwa pochodzi od włoskiego słowo „violino”. Skrzypce są wykonane z drewna orzechowego i lipowego. Składają się z ślimaka, kołków, prożków, chwytni, pudła rezonansowego, dwóch efów, podstawki i strunociągu.

 

3. „Kolorowe chusty” – ćwiczenia tułowia.

Stańcie w rozkroku, trzymając w dłoniach chusteczkę. Machajcie nią nad głową, na boki z lekkim skłonem na lewy i prawy bok. Przenieście chustę do drugiej ręki i ponownie wykonajcie ćwiczenie. Ruchy dostosujcie do tempa walca z baletu Coppélia https://www.youtube.com/watch?v=XyDN5s-yWIs

4. „Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem.

Balet to rodzaj widowiska teatralnego, w którym głównym środkiem wyrazu jest taniec, wykonywany przez zawodowych tancerzy według scenariusza, z towarzyszeniem muzyki, z odpowiedniej oprawie plastycznej https://www.youtube.com/watch?v=rDdcw_p3eJg

Porozmawiajcie o balecie i tancerzach baletowych.

Dla chętnych film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=lo2UBmiBTNM

5. „Tańczymy w balecie” – reagowanie ruchem na muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=-F3kNTlp_w0

6. Wykonajcie ćwiczenia z KP2.27 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki.

7. Czas na spacer.

Dobrego dnia!


Środa 14.04.2021r.

Dzień dobry Żabki! :)

 

Propozycja zabaw na dziś.

Temat: W teatrze.

1. „Na powitanie” – zabawa ruchowa "Ręce do góry"

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

2. „Marionetka w teatrze” – poznanie rodzajów lalek teatralnych.

Wyróżnia się kilka typów lalek:

  • pacynki - nakładane na dłoń aktora i poruszane palcami,
  • marionetki- poruszane od góry nitkami i drucikami,
  • jawajki - poruszane od dołu ręką animatora oraz za pomocą drutów,
  • kukuiełki - poruszane od dołu,

warto obejrzeć film https://www.youtube.com/watch?v=EzCWzeIYJZY .

 

3. „Złap butelkę” – ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu.

Siadamy w parach naprzeciw siebie, w dość dużej odległości, nogi rozłożone na boki. Dziecko stara się turlać butelkę do rodzica naprzeciwko, przyciągając maksymalnie tułów do dywanu. Wypycha butelkę i siada z wyprostowanymi plecami. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

4.„Spektakl teatralny” – dziecko widzem w teatrze.

Zapraszam do obejrzenia teatrzyku "Trzy Świnki" https://www.youtube.com/watch?v=XjXT-44q4eQ

5.„Marionetki na scenie” – dostrzeganie regularności rytmu.

Każdy aktor w teatrze za swoją grę otrzymuje od widzów brawa. Pobawmy się w teatr. Zmieńmy się w marionetki. Marionetka wychodzi na scenę (środek pokoju) i pokazuje jakiś ruch. Widzowie (rodzice) biją jej brawo za ten występ. Następuje zamiana ról. Zabawę powtórzcie kilka razy.

Pamiętacie, co otrzymywał aktor po każdej prezentacji? Brawa! Spróbujcie narysować rytm występujący w zabawie (marionetka / brawa / marionetka/ brawa itd.).

6. „Kino i teatr” – porównanie zasad zachowania obowiązujących w obu miejscach.

Porozmawiajcie o różnicach i podobieństwach między kinem a teatrem.

Do kina i teatru kupujemy bilety. W kinie możemy jeść i pić, ale w teatrze robimy to tylko podczas przerwy. W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, w teatrze bijemy aktorom brawo. Po każdym zdaniu.

7. „Zrób jak ja” – powtarzanie sekwencji ruchów.

Zapraszam do wspólnej zabawy KLAŚNIJ W DŁONIE / RÓB TO TAK JAK JA

https://www.youtube.com/watch?v=toqrH4Z1-og .

8. Pamiętajcie o spacerze.

 

Podzielcie się swoimi pracami :)

 

 

Wtorek 13.04.2021r.

Dzień dobry Żabki :)

Propozycja zabaw na dziś.

Temat: W kinie.

Drogie Żabki dzisiaj porozmawiamy o kinie.

1. Na powitanie- zabawa ruchowa. Przypomnijmy sobie pojęcia mały, średni, duży.

https://www.youtube.com/watch?v=0ha3YO44EFE

2.„Mały, większy i największy” – rozwijanie słownika czynnego.

Na czym możemy oglądać film, bajkę? Przyjrzyj się ilustracji.

 

Czy na tym urządzeniu można obejrzeć film? To jest tablet. Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można oglądać na nim filmy? To telewizor.

 

A gdzie znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi i mogą wspólnie oglądać film? To kino!

 

Kino to miejsce przeznaczone do wyświetlania (projekcji) filmów, bajek na dużym ekranie. Aby wejść do kina, trzeba kupić bilet i odszukać właściwe miejsce.

2. „Do kina” – opowieść ruchowa.

Zapraszam was na wyprawę do kina. Zilustruj (przedstaw) treść ruchem:

Idziemy do kina (maszerujemy po pokoju). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnosimy jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (zatrzymujemy się, podajemy „pieniądze”, kiwamy głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (masujemy brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradamy się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądamy się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechamy się), ale czas wracać do domu (wstajemy i machamy ręką na pożegnanie). Zabawę powtarzamy.

3. „Oto kino” – ćwiczenie umiejętności zachowania się w kinie.

Czego potrzebujemy, aby wejść do kina? Czy w kinie można jeść? Czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie? Pamiętajcie, że na koniec filmu w kinie nie klaszczemy. Porozmawiajcie o tym, jak należy się zachowywać w trakcie seansu filmowego.

4. Wykonajcie ćwiczenie z KP2.26 – ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.

5. Czas na spacer!

6. Dla chętnych bajka "Ale kino"

https://www.youtube.com/watch?v=lQGrRYqFoZY

 

 

 

Poniedziałek 12.04.2021r.

Dzień dobry!!!

 

Propozycja zabaw na dziś.

 

Temat: Przedszkolna drama.

 

1. „Na powitanie” – zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

 

2. „Moja złość” – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku.

Co to jest złość? Porozmawiajcie z dzieckiem o sytuacjach, które je złoszczą.

Następnie narysujcie złość, używając dowolnych kolorów. (Rysunek potrzebny do zad. 3)

 

3. „Twoja złość” – rozwijanie poczucia akceptacji.

 

Czy można polubić złość innych ludzi? Popatrzcie na swój rysunek, czy jego kolory są przyjemne, czy czujecie się spokojni, patrząc na ten obraz?

 

A teraz pokolorujcie rysunek (Po udzieleniu odpowiedzi).

 

Czy teraz obraz jest ładniejszy? Czy czujecie spokój? Narysowaliście złość, ale też

znaleźliście sposób, by zmienić to uczucie, zakryć je. Mam nadzieję, że kiedy kolega

lub koleżanka zdenerwuje się, pomożecie im znaleźć sposób na pozbycie się złości

 

4. „Tulimy złość” – zabawa ruchowa dramowa.

 

Pobawcie się z rodzicami w odgrywanie ról. Na początku dziecko –,,złość" ma za zadanie wyrazić złość głosem i ruchem. Rodzic- „spokój” chwilę przyglądają się, następnie ma za zadanie uspokoić, wyciszyć ,,złość" -dziecko (głaszcząc ręce, plecy, tuląc, trzymając za rękę). Potem następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy 2 razy.

 

Warto umówić się z dziećmi, że osoba uspokajana powinna się zachowywać coraz spokojniej, aż do zupełnego wyciszenia się.

 

5. „Co to jest drama?” – przybliżenie metody wyrażania uczuć.

 

Nawiązując do poprzedniej zabawy, jak się czuliście jako złość, spokój? Którą emocję było wam łatwiej przedstawić?

Drama to rodzaj zabawy teatralnej, w której bawimy się, wcielając się w role, żeby

lepiej poznać siebie i innych. Dzięki nim dowiecie się na przykład, jak kolega lub koleżanka

wygląda, gdy się złości. A kiedy naprawdę się zezłości, już po minie zrozumiecie, co czuje.

Za pomocą miny przedstawcie swoją złość.

 

6. Wykonajcie ćwiczenia z KP2.25 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego.

 

7. Czas na wspólny spacer.


 

 

Piątek 09.04.2021r.

Dzień dobry Żabki!

Dzisiejszy temat: Puszysty kotek lubi motek.

Dzisiaj porozmawiamy o kotkach. Czy ktoś z was ma w domu kota? Zauważyliście, w jaki sposób koty czyszczą swoje piękne puszyste futerko? Czym się bawią? Zapraszam do wspólnej zabawy.

1.„Rysujemy kotka” – zabawa ruchowa z pokazywaniem.

Narysuj kotka w powietrzu, według instrukcji z piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=MZcVZ3IWk50

2.„Kocie grzbiety” – usprawnianie obręczy barkowej.

Poruszaj się po dywanie na czworakach (nie na kolanach!) jak kotek do piosenki „My jesteśmy kotki dwa” https://www.youtube.com/watch?v=MZcVZ3IWk50 .

Na refren "aaaa" rób koci grzbiet.

4. „Puszysty kot” – praca plastyczna.

Wyklej kotka dowolnym materiałem. Pamiętaj o oczkach, nosku i wąsikach :)

 

5. „Motek i kotek” – zabawa rytmiczna.

Wystukaj rytmicznie zdanie: Kotek, kotek lubi motek – głośno, cicho, umiarkowanie.

Wiesz co to motek? Motek to kłębek wełny.

6. Praca z KP2.24 – kodowanie, ćwiczenie koordynacji wzrokowo -ruchowej i sprawności manualnej.

Narysuj palcem drogę kota do kłębka, przelicz kostki. Taką samą drogę zaprojektuj

na dolnej kratownicy, korzystając z nalepek.

7. Ćwiczenia gimnastyczne.

Poćwicz z Lulisią https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc .

8. Czas na spacer.

Moje drogie Żabki mam dla Was jeszcze jedno zadanie.

 

Dziś jest piątek i kolejny eksperyment w ramach innowacji "Eksperymenty wiosną".

Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy:

- miski/głębokiego talerza,

- pieprzu,

- płynu do naczyń,

- małego pojemnika,

- wody.

Wykonanie:

1.Do miski/głębokiego talerza nalewamy wody (nie ma znaczenia ile)

2. Do drugiego pojemnika nalewamy na dnie wody i dodajemy płynu do naczyń (tyle samo ile wody) i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

3.Do miski/talerza z wodą wsypujemy pieprz (starając się zrobić to w miarę równomiernie).

4. Następnie należy zamoczyć palec w płynie z wodą i delikatnie przyłożyć go do powierzchni na środku.

5. Pieprz "uciekł" na boki :-)

A teraz popatrzcie na te czary :-) https://www.youtube.com/watch?v=2_S8HdYS75Q

Kto wie, dlaczego tak się stało? Czekam na Wasze odpowiedzi :)

Dobrego dnia!

 

 

Czwartek 08.04.2021r.

Dzień dobry Żabki!!!

Temat: Mamy i ich dzieci.

Zapraszam do wspólnej zabawy!

1. „Wiejskie podwórko" .

Wiesz, jakie zwierzęta chodzą po podwórku? Wymień te, które znasz.

 

2. „Koniki na łące” – rozwijanie ogólnej sprawności.

Poskaczcie jak koniki na łące https://www.youtube.com/watch?v=qjPRAGyeYJA .

3. „Jaka jest mama?”

Posłuchajcie i obejrzyjcie film przedstawiający rodzinę zwierząt na wsi.

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=v4R2rkylrc0&fbclid=IwAR3vhszC-39WrD0Zy4ksi2jvH5JIVOwDU9nqB9_2PMl80EcngWTtgj_Z_1Q&app=desktop

4. „Troskliwa mama” – zabawa w parach.

Dziecko jest konikiem biegającym po łące. Rodzic gra na instrumencie np. bębenku: idą stępa ( powoli, wysoko unosząc nogi), biegnie kłusem „(biegnie na palcach, ale nie szybko), galopem ( biegnie szybko na całych stopach). Podczas poruszania się kląska językiem.

5. „Była sobie żabka” – ilustrowanie ruchem treści piosenki.

Posłuchaj piosenki o pewnej żabce:

"Była sobie żabka mała"

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

Odpowiedz na pytania:

-Czy żabka była mądra?

-Czy ta żabka słuchała swojej mamy?

-O czym powinna pamiętać?

-Czy mała żabka mogła spacerować sama?

-Dzieci zwierząt też powinny słuchać swoich mam, zanim nie urosną?

Od rodziców dzieci nauczą się wielu potrzebnych rzeczy. Wspólnie z rodzicem spróbuj pokazać treść piosenki ruchem.

6. „Kaczuszki” – zabawa ruchowa do znanej melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

7. Pamiętajcie o spacerze.

Dobrego dnia!!!!


Środa 07.04.2021r.

Dzień dobry Żabeńki!

Oto zabawy na dziś.

Temat dnia: Skąd się wzięła pisanka?

Pewien mądry uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się, co było pierwsze – jajko czy kura? Do tej pory uczeni nie znaleźli na to pytanie odpowiedzi. Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem. Dziś spróbujemy powtórzyć kilka z nich.

1. „Sztuczki z jajkiem w tle” – działania eksperymentalne.

Stawiamy przed dzieckiem spodeczek z rozbitym jajkiem i butelką plastikową. Zadaniem dziecka jest włożenie żółtka do środka butelki, tak by się nie rozlało.

(Należy ścisnąć butelkę, przyłożyć wlot delikatnie do żółtka, rozluźniać ucisk, a na koniec przekręcić butelkę, by żółtko wpadło na dno).

2.„Kurka na grzędzie” – usprawnianie stóp.

Dziecko chodzi bosymi stopami po linie rozłożonej na dywanie: bokiem (środkiem stopy, na palcach), prosto.

3„Nietypowe instrumenty” – ćwiczenia ruchowo -słuchowe.

Szukajcie w domu przedmiotów wydających dźwięk (dzwoneczki, plastikowe butelki z grochem, drewniany patyk i klocek, tamburyn, plastikowy kubek po jogurcie i metalową zakrętkę od słoika z naciągniętą aptekarską gumką, piszczące zabawki itp.). Zaśpiewajcie piosenkę „Panie Janie” https://www.youtube.com/watch?v=gpqogjg1N30 ,grając jednocześnie na przygotowanych instrumentach.

Nasze ciało też wydaje dźwięki, nie tylko wtedy, gdy mówimy i śpiewamy. Dłonie klaszczą, nogi tupią, palce pstrykają.

4„W parach” – ćwiczenia ruchowo -słuchowo -wzrokowe.

Usiądźcie na dywanie. Przed dzieckiem połóż KDS – wzór 15.

Co dziecko widzi na obrazku? Jak ułożone są linie we wzorze: są poziome,

czyli leżące, czy pionowe, czyli stojące?, Ile ich jest?

Tak kierujemy rozmową, żeby dziecko wyciągnęło wnioski, że dwa to para i podaje, że są to linie ukośne. Następnie: Stańcie naprzeciwko siebie, złapcie się za ręce. A teraz podnieście ręce nad głowę i utwórzcie z rąk kształt dzwonu, jak na wzorze z KDS – wzór 15.

5. Uczenie się wielozmysłowe.

Kładziemy przed dzieckiem kartę do wielozmysłowego uczenia się, wyklejoną

różnymi fakturami (wczorajsze zajęcia, KDS – wzór 15).

-Jaki jest twój wzór, gdy go dotykasz? (można podpowiedzieć określenia).

Następnie śpiewamy piosenkę „Panie Janie" https://www.youtube.com/watch?v=gpqogjg1N30 , rytmicznie wodząc palcem po wzorze od lewej do prawej.

6. Niegraficzne odtwarzanie wzoru.

Dziecko ma przed sobą kartę KDS – wzór 15.

Ze sznurowadła (kawałka sznurka) dziecko układa taki sam wzór. Ten sam wzór można odtworzyć na tacce z mąką/kaszą. – najpierw bez śpiewania, następnie po śladzie, wielokrotnie, z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.

7. Graficzne odtwarzanie wzoru.

KDS – karta 15. Na jej odwrocie dzieci, najpierw bez śpiewania, kreślą wzór, następnie rysują go po śladzie kredkami (akwarelowymi), jednocześnie śpiewając piosenkę „Panie Janie”. Później odwracają kartę i wykonują polecenie. Dzieci mogą pokolorować obrazek, a następnie za pomocą mokrych pędzelków rozmyć kolory, uzyskując efekt akwareli.

8„Jajeczny slalom” – zabawa ruchowa z omijaniem.

Na dywanie ustawiamy pachołki (klocki). Dziecko turla jajka (piłkę) do mety slalomem.

9. Czy jajko jest podobne do kury?” – dostrzeganie podobieństw i różnic.

Jajko jest podobne do kury? Wymień podobieństwa (jeśli takie dostrzegasz) i różnice.

10. Dla chętnych :)

Zabawy ze słowami” – stosowanie w zdaniach odpowiednich form rzeczowników oraz czasowników w czasie przyszłym i przeszłym. Dziecko dopowiada brakujący wyraz.

- Oto kot, bawię się z... (kotem).

- Mam pieska, bawię się z... (pieskiem).

- Oto miseczka, wlewam mleko do... (miseczki).

- To duża kanapa, kot wskakuje na... (kanapę).

- To wysoki płot, kot wskoczy na... (płot).

11. Czas na spacer!

 

 

Wtorek 06.04.2021r.

Witajcie Żabki.

Propozycja zabaw na dziś.

Temat dnia: Grześ polubił wieś.

1. „Kogo spotkaliśmy na wsi?” – rozpoznawanie zwierząt po odgłosach.

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA

2. „Skaczące kózki” – ćwiczenie powiększające pojemność płuc.

Kładziemy na stół kulki z papieru (to będą nasze kozy). Dziecko dmucha na kozy/kulki (wdech i wydech ustami). Starają się ich jednak nie zrzucić ze stołu, tylko przesuwać po blacie.

3. „Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia” – rozmowa o mądrości na podstawie opowiadania.

Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia

Maciejka Mazan

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus.

Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast

się obudził.

– Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał.

– I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani.

Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet

nie pożegnał się z tatą!

– Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok

niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę.

– O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała.

– Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej

dorosłym być nie można?

Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie.

– Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były

krowy!

– Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani.

Kiciuś zrobił wielkie oczy.

– Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia.

Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach

były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki.

– Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska.

– To pole kapusty – wyjaśniła pani.

Trusia spojrzała na nią nieufnie.

– Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy!

– Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu

jest takie kapuściane przedszkole.

Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej

śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony

płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania

prawdziwego wiejskiego gospodarstwa.

– Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna.

– Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik,

który odzywa się już o świcie!

– A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś.

– Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani.

– Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć

jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem,

że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer...

To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia

Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta.

– Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić

na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc

to prawie krowa, prawda?

- Gdzie pojechały przedszkolaki?

- Miasto i wieś są podobne do siebie?

- Czym wieś różni się od miasta?

- Dlaczego niektórzy wolą mieszkać na wsi, a inni w mieście?

Miasto i wieś różnią się od siebie, ale te różnice są wartościowe (ważne, istotne, potrzebne). Każde z tych miejsc ma swoje typowe cechy, co sprawia, że niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować w mieście, inni na wsi.

4. „Gdzie jest kogut?” – zabawa poszukiwawcza typu ciepło – zimno.

5. Turniej wiedzy o wsi” – odróżnianie prawdy od fałszu.

Kura znosi jajka.

Kwiaty rosną tylko na wsi.

Krowy pasą się na łąkach.

Krowy dają czekoladę.

Kot budzi rano ludzi pianiem.

Kury mieszkają w budzie.

Kaczki mają cztery łapy.

Kogut ma kolorowy ogon z piór.

6. Kącik Dobrego Startu KDS – wzór 15.

Ozdabianie wzoru różnymi fakturami: plasteliną, futerkiem, tekturą, papierem ściernym, folią spożywczą (do wykorzystania podczas jutrzejszych zajęć KDS).

7. Czas na spacer.

Dobrego dnia!

____________________________________________________________________

Piątek 02.04.2021r.

Witajcie Żabki.

To nasze ostatnie zdalne zajęcia przed ŚWIĘTAMI! :)

Temat: Piaskowe pychotki z pieca.

1.„Gdzie jest babka?” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Stajemy w lekkim rozkroku. Dłoń wyciągnięta do przodu, na niej leży woreczek. Na sygnał

przekładamy woreczek do drugiej ręki nad głową, wokół brzucha, wokół kolan prawej i lewej nogi.

Ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

2. „Wielkanocne pyszności”.

Wasze mamusie na pewno już upiekły część ciast na święta. Przyjrzyj się wypiekom, powąchaj

i nazwij je, jeśli potrafisz :) (mazurek, baba wielkanocna).

3. „Piękne mazurki” – zabawa konstrukcyjna.

Mazurek to tradycyjne, niskie, słodkie, ciasto, które piecze się w okresie Wielkanocy. Często przekłada się

lub pokrywa (nadziewa) jego wierzch masami (np. orzechową, migdałową, kajmakową,

pomarańczowo-jabłkową), marmoladą lub dżemem.

4. „Piórko kurczaczka” – ćwiczenia oddechowe.

Połóż piórko na dłoni i delikatnie dmuchaj na nie. Obserwuj opadanie piórka na dywan.

5. „Malutkie mazurki”.

Święta Wielkanocne to czas radości ze Zmartwychwstania Pańskiego. Niech będzie to również czas

radości w naszych domach oraz… w kuchniach. Jeżeli jeszcze kuchnia nie wypełniła się aromatem

mazurka, zachęcam do wspólnego wypieku. Najważniejszym składnikiem tego wielkanocnego przysmaku

jest jego wspólne wykonywanie z dzieckiem! :)

 

Składniki:

1/2 kostki masła,

3/4 szklanki cukru pudru,

3 żółtka,

2 szklanki mąki,

1 łyżeczka startej skórki z cytryny,

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

 

Do ozdabiania:

lukier,

pisaki lukrowe,

jadalne perełki,

orzechy włoskie,

suszone morele,

rodzynki.

6. Pamiętajcie o spacerze.

_____________________________________

Czwartek 01.04.2021r.

Witajcie Żabki!!!

Dziś po raz kolejny bawimy się zdalnie. Zapraszam do zabawy.

Temat: Świąteczne zwierzaki: baranki, króliki i kurczaki.

1. „Tańczące zwierzaki” – zabawa ruchowa z muzyką.

https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws

2. Zabawy i marsz przy piosence - Święta Wielkanocne.

https://www.youtube.com/watch?v=hz6UOR5qyIc

3. Ćwiczenia gimnastyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

4. „Zajączek” – zabawa skoczna.

"Pan zajączek"

Pan zajączek idzie w gości, (dziecko uderza dłońmi o kolana)

więc się musi przygotować. (głaszcze włosy)

Myje uszy, łapki, pyszczek, (naśladuje mycie uszu, rąk, buzi)

żeby czysty mógł świętować. (prostuje plecy, rozgląda się na boki)

5. „Kurczaczek” – ćwiczenie w oddychaniu.

Dziecko kładzie na dłoni piórko, a następnie dmucha na piórko i strącają je. Powtarzamy kilka razy, potem muskamy piórkiem swoją dłoń, ramię, twarz.

6. „Pisanki” – zabawa z toczeniem.

Dziecko kładzie się na podłodze i przetacza się jak pisanka. Z brzucha na plecy i z pleców na brzuch.

7. Ostatnie zadanie na dziś, to…. Oczywiście pomoc rodzicom w świątecznych porządkach.

W miarę możliwości postarajcie się pomóc rodzicom w pracach domowych, przygotowujących nas na nadchodzące Święta Wielkanocne.

8. Czas na spacer!

 

 

Dobrego dnia!!!

_______________________________________________________________________

Środa 31.03.2021r.

Dzień dobry!!!

Oto propozycja zabaw na dziś :)

Temat: Wzorzyste pisanki.

1 „Małe i duże, białe i żółte” – poznanie budowy jajka.

- Zobacz jak zbudowane jest jajko: http://www.kolorowyswiatkutno.pl/uploaded/ZdalneNauczanie/marta/budowa%20jaj.jpg

- „Gotowane czy surowe?” – zapoznanie dzieci ze sposobami sprawdzania stanu, w jakim jest jajko. Rodzic woła dziecko do stolika, pokazuje dwa jajka i mówi: Mam dwa jaja. Jedno jest surowe, a drugie ugotowane na twardo. Niestety, nie wiem, które jest które.

Czy znasz jakiś sposób, by sprawdzić bez rozbijania skorupki, które jajko jest ugotowane, a które surowe? Czekamy chwilę, a jeśli dziecko nie wie, jak to sprawdzić, kontynuujemy: Mam pewien pomysł. Prawdopodobnie surowe jaja kręcą się powoli, a ugotowane – szybko jak bączek. Spróbuj zakręcić jajkami… (dziecko po kolei kręci). Czy widzisz różnicę? Które kręci się szybko, a które powoli? Sprawdźmy…

Rodzic rozbija jaja nad miseczką i sprawdza, które jajko jest surowe, a które ugotowane

- Dopasuj jajka do ilustracji ptaka. Porównaj jajka. Jakie widzisz różnice?


2. „Wstążeczki” – ćwiczenie mięśni grzbietu.

Dziecko siedzi na dywanie. Pasek krepiny (może być wstążka) przekłada za plecami z ręki do ręki, następnie unosi lewą rękę nad głowę i macha wstążeczką. Ćwiczenie powtórz 3 razy, zmieniając rękę.

3. „Połówki pisanki” – zabawa w łączenie par.

Połącz w pary pisanki. Przy każdej parze zawołaj Wesołych świąt!


4.„Znajdź swój sposób na ozdobienie pisanki” – przybliżenie tradycji ozdabiania jajek.

Warto obejrzeć film: Pisanka czy kraszanka - metody zdobienia jajek wielkanocnych

https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs

5.Praca z W10 (wypychanki) – ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności podczas przygotowywania pisanki. Dziecko wypycha pisankę, koloruje wzory. Tył pisanki ozdabia według własnego pomysłu.

6. „W wielkanocnym koszyczku” – zabawa z kodowaniem. Utrwalanie pojęć prawa strona, lewa strona.

Wyjmijcie kratownicę oraz piktogramy: słońce, kwiaty (mały, średni, duży), miś. Dziecko zakłada frotkę na lewą rękę i obracają się w lewą stronę, aby utrwalić pojęcia lewa strona, prawa strona. Następnie ułóżcie na kratownicy scenkę z dostępnych piktogramów. Opowiadając kolejno jej treść, używając określeń nad, pod, z prawej strony, z lewej strony.

Np. mały kwiatek z lewej strony,

duży kwiatek z prawej strony.

7. Czas na spacer!


_______________________________________________________________________________________

Wtorek 30.03.2021r.

Dzień dobry Żabki :)

Dziś drugi dzień pracy zdalnej. Zapraszam do wspólnej zabawy.

Temat: W koszyczku do święcenia.

1.„Koszyczki wielkanocne” – ćwiczenie logicznego myślenia i spostrzegawczości wzrokowej. Rodzic opisuje wybrany koszyczek, a dziecko odgaduje, o którym mowa. Chętne dziecko próbuje swoich sił jako opowiadający.

 

2. „Pisanki, pisanki” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

3. „Święta, święta” – ćwiczenie komunikacji. Powiedź, z czym kojarzą Ci się święta (Boże Narodzenie i Wielkanoc).

4. Wysłuchaj pary wyrazów i zapamiętaj ich brzmienie – zadaniem dziecka będzie

wskazanie, które słowo jest krótsze/dłuższe w danej parze :

- jajo – jajecznica

- jajo – jajeczko

- baranica – baran

- kosz – koszyczek.

 

5. W rytmie dzwonu” – ćwiczenia ruchowe i ruchowo -słuchowe. Zaśpiewajcie dzisiejszą piosenkę „Pisanki, pisanki”i rytmicznie klaszczcie w dłonie. A potem spróbujcie wystukiwać rytm, uderzając dłońmi o uda, potem o kolana a na koniec uderzając dłońmi o podłogę.

6. „Dekorujemy koszyczki” – porozmawiajcie o tym, co wkłada się do koszyczka (kiełbasa, chleb, cukrowy baranek, sól i pieprz, jajka).

7. Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy 2 str. 22 .

8. Czas na spacer.

 

Dobrego dnia!

 

___________________________________________________________________________

Poniedziałek, 29.03.2021 r.

Temat: Wielkanocny stół.

Witajcie Żabki!!!

W tym tygodniu przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych.

Porozmawiajcie na temat zwyczajów świątecznych w rodzinie.

Warto obejrzeć krótki film edukacyjny ,, Tradycje Wielkanocne"

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg (Rozmowa na temat filmu).

„Stół wielkanocny” – poznanie potraw wielkanocnych, nauka układania zastawy przy stole.

„Co to jest tradycja?” – przybliżenie znaczenia słowa tradycja.

Dzisiaj kilka razy usłyszeliśmy słowo „tradycja”. Tradycja to jest zbiór wszystkich naszych zachowań, zasad, które wciąż powtarzamy, na przykład, co roku w święta. Lubimy je. One nas charakteryzują, łączą. Przekazujemy je z pokolenia na pokolenie. To znaczy, że o jakiejś tradycji dowiecie się np. od waszych rodziców, a oni dowiedzieli się o niej od waszych dziadków. Tradycją jest np. święcenie koszyczków wielkanocnych. Znacie inne tradycje? (dzielenie się jajkiem, robienie palm, składanie życzeń).

Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy nr 2 str. 21 – budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego, ćwiczenie sprawności manualnej. Przygotujcie kartkę świąteczną dla bliskiej osoby: ozdabiając rysunek nalepkami, wyklejając jego elementy watą.

Na koniec poskaczcie trochę jak zajączki ,,Fluffy Bunny” –zabawa ruchowo- naśladowcza.

https://www.youtube.com/watch?v=k0bF8qcrlfQ

Poprawiony (czwartek, 15 kwietnia 2021 19:11)