Get Adobe Flash player
Szukaj na stronie
Linki

Nasi przyjaciele
Imieniny
: Viktoryna Helmuta
Kontakt

Telefon:

25 798 28 86

email:

zsgolaszyn@gmail.com

Adres do korespondencji:

Zespół Szkół w Gołaszynie

Gołaszyn 29

21-400 Łuków

BIEDRONECZKI ZDALNE LEKCJE

Piątek 16.04.2021r.

Temat dnia: MAMY i ICH DZIECI

1. „Zwierzęta i ich dzieci”

Na początek dnia proponuję zabawę – pomyślcie sobie o jakimś zwierzątku wiejskim, naśladujcie jego ruch a rodzic ma za zadanie odgadnąć co to za zwierzę. Następnie opowiedzcie o tym zwierzęciu:

- Jak nazywają się jego dzieci.

- Jak nazywa się miejsce, w którym mieszkają.

2. Zagadki o zwierzętach. Spróbujcie odgadnąć o jakim zwierzęciu jest mowa w zagadce:

1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę.

kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

2. Ptak jest ze mnie kolorowy

i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)

3. Ma skrzydełka dwa,

mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

4. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie,

a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

5. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka

nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

6. Za każde jajko, małe i duże,

podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

7. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy,

że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego,

czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

8. Mam na sobie same loczki,

futro białe jak obłoczki,

a gdy czegoś mi się chce

mówiętylko: me, me, me. (owca)

Jeśli wolicie zagadki filmowe to znajdziecie je tutaj:

https://youtu.be/wtgci-fqZz0

3.  Samodzielne układanie zagadek przez dzieci.

Spróbujcie teraz wy ułożyć zagadkę o jakimś zwierzęciu i zadajcie ją rodzicom.

4.  „Jakie to zwierzę?”- dorysowywanie kredkami brakujących części zwierząt.

Poproszę aby rodzic narysował wam na kartce bardzo mały fragment dowolnego zwierzęcia, np. głowa kury, nogi kaczki, grzbiet konia, ogon świni…, a wy dorysujcie wszystkie brakujące części ciała danego zwierzęcia.

5. Zapoznanie z gamą C-dur”

Dzisiaj chcę was zapoznać z gamą. Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://youtu.be/cMvDduhxHZ4

6. Śpiewanie gamy C-dur

Spróbujcie zaśpiewać gamę

https://youtu.be/BO2fKqnSxcE

7.  Nauka słów i melodii piosenki  „Kurki trzy”

Posłuchajcie piosenki a następnie spróbujcie dołączyć do śpiewu. W czasie śpiewu możecie spacerować i naśladować chód  kurek.

https://youtu.be/i2-YUurj8jY

8. „Jajka” - liczenie, porównywanie i porządkowanie zbiorów.

Zapraszam do pracy w książce s. 18.

9. Zapraszam na spacer, jeśli pada to weźcie parasolkę.

 

Czwartek 15.04.2021r.

Temat dnia: W KURNIKU

1. Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od pracy w książkach.„Ptactwo domowe”

Popatrzcie na s. 17.  Jakie są  różnice i podobieństwa między obrazkami, nazwijcie

ptactwo domowe, przeliczcie je  i połączcie  rysunki w pary, pokolorujcie rysunki. Podczas pracy spróbujcie naśladować mowę ptaków.

2. Posłuchajcie zagadki. Czy wiecie co to jest?

Na farmie, zamiast budzika,

rankiem słyszysz … (kogucika)

3. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego  „Kury i kogut” Opowiedzcie rodzicom jak wygląda kogut. Wymieńcie  charakterystyczne cechy ptaków.

https://youtu.be/eRXhIPlBwuI

4. Dzisiaj proponuję rodzinną pracę plastyczną „Kogut” – stemplowanie za pomocą dłoni

Zadaniem dzieci i rodziców jest pomalować własną dłoń farbą i odbić na kartce, (należy wykorzystać kilka kolorów) a następnie wyciąć. Wersja łatwiejsza to odrysować dłonie na kolorowych kartkach. Następnie na dużym papierze (można skleić kilka kartek lub na szarym w rolce) układamy z dłoni kształt koguta, doklejamy nogi, grzebień i dziób. W filmie znajdziecie podpowiedź.

https://youtu.be/orI_yF1YKrk

5.  Posłuchajcie wiersza Joanny Myślińskiej „Kaczusie”

„Cztery malutkie kaczusie

zgubiły swoją mamusię.

Szukając - idą gęsiego,

każdy za swoim kolegą.

W zagrodzie mama już czeka

widzi kaczątka z daleka,

więc lepiej niech zejdą z drogi,

nim wpadną komuś pod nogi!”

Joanna Myślińska

6. „Mama kaczka i kaczusie” – rysowanie kredkami ilustracji do wiersza Joanny

Myślińskiej z wykorzystaniem cyfry 2. Dziecko otrzymuje kartkę z napisaną cyfrą 2.

Dorysujcie dziób i brzuszek, następnie pokolorujcie.

Narysujcie  ilustrację do wiersza.

7.„Dzień - noc” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.

Rodzic mówi słowa:

- słońce – oznacza dzień, dzieci naśladują ruchem zabawy na powietrzu,

- księżyc – oznacza noc, dzieci kładą się naśladując zasypianie.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

8. „Smutne i wesołe kurczątko” – zabawa twórcza, słowna. Wymyślcie samodzielnie

opowiadanie o smutnym i wesołym kurczątku.

9. Jeśli nie zdecydowaliście się na spacer wczoraj i we wtorek  ale za to pokój aż błyszczy z czystości to koniecznie wybierzcie się dzisiaj.

Życzę miłej zabawy

 

Środa 14.04.2021r.

Temat dnia: KONCERT NA  PODWÓRKU

1.  Na początek dnia proponuję zabawę dydaktyczną  „Gdzie jest zabawka?”

Rodzic chowa jakąś zabawkę a zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia

przedmiotu w przestrzeni: na, pod, za, obok.

2. Dzisiaj poznacie nową literkę. Jeśli chcecie się dowiedzieć jaka to litera to zapraszam do obejrzenia filmu.

https://youtu.be/_JYIGNbUWvw

Proszę abyście w gazetach lub książkach wyszukali wszystkie litery Ł, ł i zamalowali je na niebiesko, ponieważ ł jest spółgłoską.

3.  Mam dla was zagadkę:

„Nie jest to miasto ani osada,

żyje tam rolnik i zwierząt gromada.” (gospodarstwo)

Przypomnijcie sobie, jak nazywają się zwierzęta żyjące w gospodarstwie. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak nazywają się ich domy zapraszam do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

4. Proponuję, abyście zrobili pracę plastyczną, której bohaterem będzie jakieś zwierzę gospodarskie. Może to być krowa wykonana techniką orgiami z kółek.

5. Zapraszam do wysłuchania utworu „Karnawał zwierząt – Kury i kogut”

Kompozytorem tego utworu jest  Camille'a Saint-Saensa.  Utwór określony jest  jako fantazja

zoologiczna. Kury i koguty – instrumenty występujące w utworze to: skrzypce, altówka, wiolonczela, dwa fortepiany, klarnet. Zapraszam do improwizacji ruchowej do utworu.

https://youtu.be/lEd7Ovt4cWE

6. Czy rozpoznaliście  instrumenty występujące  w tym utworze?

W utworze dominują instrumenty smyczkowe: skrzypce, altówka, wiolonczela,

kontrabas.

Instrumenty smyczkowe to instrumenty muzyczne, w których struna wprowadzana jest w stan

wibracji za pomocą smyczka, przesuwanego po strunie lub uderzając w nią włosiem. Inną

metodą wydobycia dźwięku z instrumentu smyczkowego jest uderzenie struny drzewcem smyczka lub szarpniecie struny palcem oraz szarpnięcie struny tak silne, by uderzyła o gryf.

Klasyczne instrumenty smyczkowe to: skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas.

https://youtu.be/jMTrWCC24mg

7. Proponuję trochę ćwiczeń ortofonicznych. Proszę aby rodzice przeczytali wam wiersz a wy naśladujcie odgłosy zwierząt.

Joanna Myślińska „Kłótnia w zagrodzie”

Rzecz doprawdy niepojęta:

rozkrzyczały się zwierzęta

i powstała wielka draka,

bo ktoś kurze zjadł robaka.

Kura wrzeszczy: ko, ko, ko,

który łobuz zrobił to?

Kaczka na to: kwa, kwa, kwa,

wiesz, że to nie byłam ja.

Pies się kręcił przy zagrodzie,

może był na wielkim głodzie?

Może robił już zapasy

do swej kości i kiełbasy.

Pies zaszczekał: hau, hau, hau,

tak, doprawdy, jam tu spał,

lecz nie jada pies robactwa –

pozostawia je dla ptactwa.

A robaczek w dziurce siedzi

i dyskusje zwierząt śledzi,

bo gdy kurę pies przestraszył,

on się w cichej dziurce zaszył.

Śledztwo trwa do wieczora,

gdy księżyca jest pora

i gdy nuci kot do snu:

Miau, miau, miau, miau.

Mru, mru, mru.

8. Zapraszam na spacer lub zabawy na podwórku.

Życzę miłej zabawy

 

 

 

Wtorek 13.04.2021r.

Temat dnia: ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

 

1. Na początek dnia proponuję masaż: „Na wiejskim podwórku”.

Biegną konie do zagrody - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach

A kaczuszki hop do wody - uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu

Kurki ziarna wydziobują - palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach

Pieski szczekają-  delikatnie szczypiemy

i domu pilnują.”-  masujemy po całych plecach.

2. Po masażu zachęcam do tańca do znanej nam muzyki

https://youtu.be/zW1_ANe0l94

3. Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica. Zwróćcie uwagę na to jakie zwierzęta występują w wierszu. Po wysłuchaniu wymieńcie zwierzęta występujące w wierszu.

„Rozmowy zwierząt”

„W gospodarstwie już od rana

rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta

i dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku!

Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku!

Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?

To jest kura - złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami

szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,

co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.

Kto tak czysty jest jak ja?

Na to kaczka kwacze tak:

kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

idź do rzeki umyj ryjek

będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała:

muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu,

wiec się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha.

Tak skończyła się historia ta.

4.Czas na odrobinę matematyki.

Przygotujcie sobie klocki, nakrętki (nadajcie im nazwy zwierząt) lub jeśli macie zwierzęta wiejskie. Rodzic ponownie czyta wiersz, a dzieci układają zwierzęta według kolejności ich występowania w wierszu. Policzcie zwierzęta  za pomocą liczebników porządkowych.

„Tyle samo” – tworzenie zbiorów równolicznych wykorzystując klocki lub zwierzątka.

Spróbujcie ułożyć zbiory do działania 2=2, 3=3, 4=4

„Więcej - mniej” – porównywanie zbiorów różnolicznych z różnicą o 1.

Teraz ułóżcie  jeden zbiór o dowolnej liczbie elementów, a drugi o jeden element większy, a następnie mniejszy. Nazwijcie go językiem matematycznym 3> 2, 3<4.

5. „Zapamiętaj i ułóż” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci siedzą na dywanie, przed dziećmi leżą zwierzęta (klocki)

Rodzic  mówi ciąg 4-5 zwierząt, a dzieci mają zapamiętać i ułożyć je w wymienionej

kolejności.

Np. Kura, kura, kaczka, kogut lub zielony, zielony, czerwony, biały, biały

Kogut, kaczka, krowa, krowa, kura… itp.

6. Proponuję, abyście spróbowali zrobić rodzinną grę memory ze zwierzętami. Wytnijcie kwadraty (10 - 20 sztuk), narysujcie na dwóch kwadratach takie  same zwierzęta. Ułóżcie  pary – sprawdźcie czy wszystko się zgadza.

Jeśli tak to zapraszam do rodzinnej rozgrywki.

7. „Zwierzęta małe i duże”- ćwiczenia słownikowe.

Zapraszam teraz do pracy w książeczkach s. 16. Nazwijcie  zwierzęta i ich młode,

policzcie dzieci, spróbujcie naśladować  mowę zwierząt i ptaków.

8. „Zwierzęta w gospodarstwie” - układanie schematów wyrazów z białych cegiełek, czerwonych, niebieskich.

Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia a dzieci układają jego nazwę z cegiełek.

9. „W gospodarstwie”- ćwiczenia ortofoniczne na podstawie obrazków przedstawiających

zwierzęta w gospodarstwie.

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

10. Czas na spacer lub swobodne zabawy na podwórku. Korzystajmy z ładnej pogody.

Życzę udanej zabawy!

 

 

12.04.2021r. - Poniedziałek
Temat dnia: Na wsi.

1. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od pracy w książeczkach. „Kurczaczek” – łączenie kresek i kolorowanie według wzoru w książeczce na s. 15.

2. Następnie zabawy i ćwiczenia poranne - zestaw 33.

Marsz po pokoju: na palcach, na piętach i na całych stopach

,,Koniki”- zabawa bieżna. Dziecko naśladuje poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.

,,Koniki grzebią nogą”- ćwiczenia równowagi. Dziecko zatrzymuje się, stoi na jednej nodze, a drugą nogą naśladuje jak koń grzebie w ziemi.

„Konik na biegunach”– ćwiczenia zręczności. Dziecko kładzie się na brzuchu, łapie się za stopy i tworzy „kołyskę”. Porusza się w przód i w tył.

3. ,,Zwierzęta w gospodarstwie” - obejrzyjcie film edukacyjny dla dzieci przedstawiający zwierzęta mieszkające na wsi na gospodarstwie rolnym.
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

4. „Zwierzęta na wsi”- układanie obrazka z elementów. Lubisz układać puzzle? Pewnie, że tak! Specjalnie dla Was wyszukałam układankę ON-LINE. Spróbuj ją ułożyć.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/223900-zwierz%C4%85tka-na-ws

5. ,,Gospodarz i jego zwierzęta” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Nazwij zwierzęta, które znajdują się w gospodarstwie. Po co człowiek je hoduje? Ilustracja w książeczce na s. 15.

6. W czasie pobytu na dworze proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych: 5 pajacyków, 5 podskoków w miejscu, bieg do drzewa, krążenie ramion, 5 przysiadów, przekładanie piłki z ręki do ręki z przodu i z tyłu, unoszenie raz prawej, raz lewej nogi i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem.

7. „Zwierzęta w gospodarstwie” – praca plastyczna dziecko rysuje, koloruje i wycinanie zwierzęta.

8. „Piórkowy wdech i wydech” – ćwiczenie oddechowe.

Dzieci wciągają nosem głęboko powietrze a wypuszczając powietrze dmuchają na piórka.

 

Piątek 09.04.2021r.

Temat dnia: WYCIECZKA DO  TEATRU

1.W związku z tym, że w tym tygodniu rozmawiamy też o teatrze na początek dnia proponuję posłuchać piosenki „Magiczne miejsce”

https://youtu.be/JitEZdvs0aQ

2. „Bawimy się w teatr” – przyjrzyjcie się ilustracji na s.13 w książce. Opowiedz, co tam widzisz. Pokoloruj rysunek.

3. Porozmawiajcie z rodzicami na temat tego jak należy zachowywać się w teatrze.

4. Nie mogę Was zabrać do prawdziwego teatru, bo są zamknięte więc zapraszam Was do obejrzenia przedstawienia kukiełkowego „Baśń o Smoku Wawelskim”

https://youtu.be/-hjgkHeMOGk

5. Czas na spacer ewentualnie kilka ćwiczeń w domu z wykorzystaniem piłki.

https://youtu.be/CyJ76HFeIEo

6. Poproście rodziców, aby wam przeczytali waszą ulubioną baśń.

7. Jako podsumowanie zajęć w tym tygodniu proponuję zabawę w ruletkę „Jaka to baśń?”

https://wordwall.net/pl/resource/4199252

 

 

Czwartek 08.04.2021r.

Temat dnia: BRZYDKIE KACZĄTKO

1 Proponuję rozpocząć dzisiejszy dzień wesołą piosenką „Bajeczki, książeczki”

https://youtu.be/PQIUum3zDfY

2.  „Brzydkie kaczątko” – obejrzyjcie bajkę lub posłuchajcie  baśni czytanej lub opowiadanej przez rodziców a następnie spróbujcie opowiedzieć ją rodzicom.

https://youtu.be/FtQI_zYlLPY

3.  „Brzydkie kaczątko” – otwórzcie książki na s. 14, przyjrzyjcie się obrazkom. Ułóżcie  kolejności zdarzeń w historyjce obrazkowej zgodnie z treścią wysłuchanej baśni. Napiszcie cyfry po śladzie i połączcie z odpowiednią ilustracją.

4.Jak powstaje książka? -  posłuchajcie opowieści skąd biorą się książki.

https://youtu.be/Oo0bSS0bNIs

5. Po obejrzeniu prezentacji porozmawiajcie z rodzicami

- Co to jest książka?

- Do czego służą książki?

- Z czego składa się książka? (okładka na której jest tytuł, autor, ilustracje, które wykonuje

ilustrator, numery stron…)

Kto  pisze książkę?-  autor

Kto wykonuje obrazki do książki?-  ilustrator

Kto drukuje książkę w wielu egzemplarzach- wydawca

6. Teraz zabawimy się w ilustratorów- spróbujcie narysować ilustrację do książki „Brzydkie kaczątko”.

7. Czas na spacer lub trochę gimnastyki w podskokach

https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

8. Teraz zapraszam was na wycieczkę do biblioteki. Niestety chwilowo nie możemy wybrać się do naszej szkolnej biblioteki dlatego zapraszam was do obejrzenia prezentacji o bibliotece.

https://youtu.be/AkkNwUrFUHY

 

Życzę miłej zabawy!

 

Środa 07.04.2021r.

Temat dnia: ZABAWA W TEATR

1. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od pracy w książeczkach.

„Kot w butach”- pokolorujcie ilustrację w książce na s.10  według wzoru.

2. Obejrzyjcie film a dowiecie się o czym będziemy dzisiaj rozmawiali

https://youtu.be/TkBHN9TYP-0

3. „Co to jest teatr?” – przyjrzyjcie się ilustracji na s. 12 w książce.

- Jak nazywają się rzeczy potrzebne do przedstawienia? (rekwizyty)

- Jak nazywają się osoby, które występują? (aktorzy)

- Gdzie występują aktorzy? (na scenie)

- Jak nazywają się osoby oglądające przedstawienie? (widownia)

Spróbujcie ułożyć zdania z wyrazami związanymi z teatrem: kurtyna, aktor, scena, widownia.

4. „Rzepka”- posłuchajcie wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”

https://youtu.be/RXxZYzBqM_o

Wymieńcie kolejno postacie występujące w wierszu. Policzcie je liczebnikami porządkowymi ( tak jak przeliczamy was stojących w pociągu do mycia rąk).

5. „Rzepka” – spróbujcie zrobić rzepkę.

Gazetę gnieciemy w kulkę. Owijamy brązową bibułką i związujemy wstążką. Wycinamy

z zielonej bibuły liście i dowiązujemy.

6. Nauka piosenki „ Witajcie w naszej bajce”- posłuchajcie piosenki, spróbujcie ją zaśpiewać.

https://youtu.be/WyzrrNUpj-E

7.  „Bawimy się w teatr” – przyjrzyjcie się ilustracji na s.13 w książce. Opowiedz, co tam widzisz. Pokoloruj rysunek.

8.  „Moja bajeczka” – może spróbujecie narysować swoja bajkę, opowiadanie na złożonych na połowę i zszytych kartkach A4,stwórzcie historię w obrazkach, na końcu  wymyślcie tytuł, który rodzic napisze na okładce.

9. W międzyczasie zachęcam do zabaw  na podwórku.

 

________________________________________

Wtorek 06.04.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY:  BAJKI i BAŚNIE

Temat dnia: W ŚWIECIE BAJEK -  CZERWONY KAPTUREK

W tym tygodniu przeniesiemy się do krainy bajek.

1. Na początek proponuję kilka zagadek dotyczących postaci ze znanych dzieciom bajek –

a. Ta na wpół - panna i na wpół – rybka na lądzie tańczy, w wodzie jest szybka. (Mała Syrenka)

b. Chłopiec - kukiełka, z drewnianym nosem, który się martwi Dżepetta losem. (Pinokio)

c. Piękna królewna, co w lesie mieszka wraz z krasnalami to przecież… (Śnieżka)

d. Dostał kapelusz ten kot zuchwały i piękne buty, lecz nie sandały. (Kot w butach)

e. Choć nie była śpiochem wcale, sto lat spała doskonale. (Śpiąca królewna)

f. W jakiej to bajce, czy ktoś to wie, dziewczę w czerwieni wciąż chodzić chce? (Czerwony Kapturek)

g. W której bajeczce, zgadnijcie dzieci, ozdobny dywan po niebie leci? (Latający dywan)

h. Panna ta mieszka na dnie orzeszka, lecz choć tak mała, śliczna jest cała. (Calineczka)

i. W lesie dzieci się zgubiły i polankę zobaczyły, gdzie z piernika stała chatka. Czy zbyt trudna to zagadka? (Jaś i Małgosia)

j. W jednej z mych baśni,w lodowym kraju, dziewczę wołało: Gdzie jesteś, Kaju? a Biała Pani w śnieżnej zamieci rozdzielić chciała na zawsze dzieci. (Królowa Śniegu).

Można skorzystać z zagadek filmowych

https://youtu.be/cu4AQIwnC6E

2.  „Czerwony Kapturek” – posłuchajcie  bajki opowiadanej lub czytanej  przez rodzica.

Teraz wy spróbujcie opowiedzieć bajkę rodzicom.

3.  „Mój ulubiony bohater” – jaka jest Wasza ulubiona bajka? Spróbujcie namalować jej bohatera farbą plakatową a może ktoś spróbuje zrobić pacynkę lub kukiełkę.

4. Zajęcia ruchowe – proponuję trochę ćwiczeń gimnastycznych https://youtu.be/bzboHM5GUzgćwiczenia

5. Rozwiązywanie zagadek obrazkowych – dopasuj rekwizyt do tytułu baśni.

https://wordwall.net/pl/resource/8490635

6.  „Gdzie mieszka babcia?” - poszukajcie w labiryncie drogi do domku babci, pokolorujcie

Rysunek na  s. 11 w książce.

7. „Latający dywan ” – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych.

Dzieci otrzymują serwetki. Dmuchajcie na nią tak, aby jak najdłużej utrzymać ją w powietrzu.

_______________________________________________________________

Piątek 02.04.2021r.

Temat dnia: WIELKANOC W MOIM DOMU

1 „Co to jest?” – odgadywanie nazwy za pomocą dotyku.

Na początek proponuję zabawę w odgadywanie.

Pod chustą znajdują się przedmioty związane ze Świętami Wielkanocnymi: palma, koszyczek, pisanka, baranek, przedmiot do oblewania wodą. Dziecko za pomocą dotyku odgaduje co to za przedmiot.

2. Proponuję posłuchać piosenki. W czasie słuchania włączcie się w śpiew naśladując odgłosy zwierząt.

https://youtu.be/cAKlPIpTJTI

3. Porozmawiajcie z rodzicami na temat piosenki.

- z jakimi świętami związana jest ta piosenka?

- Jak przygotowujecie się do świąt?

- Jak obchodzicie święta w waszych domach?

4. „Wielkanoc” – praca z obrazkiem w podręczniku, s. 23.

Nazwijcie  i policzcie członków rodziny, powiedzcie,  co robią osoby na obrazku. Czytanie

wyrazów znajdujących się na dole strony i skreślanie tych, które nie pasują do ilustracji.

Podział wyrazów na sylaby, głoski.

5. „Gdzie schowała się pisanka” – zabawa ruchowa na dworze. Rodzic chowa dziecku pisankę w dowolnym miejscu na podwórku a dziecko ma za zadanie je znaleźć. Rodzic  podpowiada mówiąc: dobrze - prawidłowy kierunek szukania, źle - zły.

6.  „Gramy i śpiewamy” - zabawy muzyczno – rytmiczne.

Proponuję teraz abyście wzięli wszystko na czym można grać i wykonali akompaniament do piosenki, którą już śpiewaliśmy.

https://youtu.be/vfVyd3DYfCo

7.  Posłuchajcie zagadek wielkanocnych

https://youtu.be/_wW5koMSrDk

8. Zabawa naśladowcza – rodzic  czyta tekst, dziecko na słowa: spacer, ptak, śmigus – dyngus wykonują ruchy z jednoczesnym wydawaniem głosu.

„Był piękny słoneczny, świąteczny dzień. Rodzina wybrała się na spacer (dzieci rytmicznie

uderzają dłońmi w kolana). Nad głowami przeleciał bocian. Jaki piękny ptak – powiedział

tata (dzieci kładą rękę nad oczami, spoglądają w różne strony z równoczesnym mówieniem:

uuuuu…). Nagle zza rogu wybiegła grupa dzieci i zaczęła oblewać spacerowiczów,

krzycząc, śmigus – dyngus (dzieci podnoszą ręce w górę, krzycząc: łaaa). Rodzina szybko

wróciła ze spaceru, żeby się przebrać”.

9. „Świąteczne porządki” – prace porządkowo – gospodarcze w  swoim pokoju..

Zachęcanie dzieci do pomocy rodzicom przed świętami.

Życzę udanej zabawy

_________________________________________________________________

Czwartek 01.04.2021r.

Temat dnia: PRZYGOTOWUJEMY KOSZYCZEK WIELKANOCNY

1  „Baranek wielkanocny”

Na początek dnia proponuję ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie spirali. Poproście rodzica, aby na dużej kartce narysował Wam baranka

Waszym zadaniem jest narysować na tułowiu jak najwięcej malutkich spirali (będzie to wełna), pozostałe części pokolorujcie.

2. „Śpiewający baranek” – zabawa muzyczna- rozwijanie słuchu muzycznego u dzieci.

Skoro mamy już baranka to spróbujcie naśladować jego głos. Zaśpiewajcie tylko sylabą „me” lub „be” znaną melodię piosenki (np. „Wlazł kotek na płotek”).

3. „Wielkanocne tradycje i zwyczaje”

Porozmawiajcie z rodzicami na temat zwyczajów wielkanocnych.

Proponuję obejrzeć film. Zwróćcie szczególną uwagę na to, co wkładamy do wielkanocnego koszyczka.

https://youtu.be/giRwxyKTXcg

4. Koszyczek wielkanocny – spróbujcie  narysować koszyczek wielkanocny. W linku znajdziecie podpowiedź.

https://youtu.be/gat2576oVJU

5.. Zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu.

„Woda płynie lub nie płynie” . Rodzic wypowiada słowo  „woda” - dzieci biegają po podwórku. Słowo „stop” powoduje zatrzymanie się i wykonanie przysiadu. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Zachęcam też do pomocy rodzicom podczas prac porządkowych na podwórku.

6. „Szykujemy koszyczek” – kolorowanie koszyczka i tych produktów, które powinny się w nim znaleźć.

Jako podsumowanie dzisiejszego dnia proponuję zrobić zadanie w książce na str. 22

 

Życzę miłej zabawy

________________________________________________________________

Środa 31.03.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY:  WIELKANOC

Temat dnia: ZAKŁADAMY HODOWLĘ OWSA

  1. Na początek proponuję zabawę  „Gdzie ukryły się literki?” –proszę aby rodzice podali jakąś literę a Wy    wyszukajcie jej w gazecie i pokolorujcie na odpowiedni kolor w zależności czy jest to samogłoska czy spółgłoska.
  2. Wielkanocna zabawa ruchowa

https://wordwall.net/pl/resource/1243918

  1. „Jakie to zboże?” rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie filmu.

https://youtu.be/6c5zNnkYbCM

Porozmawiajcie z rodzicami na temat:

- Co jest potrzebne roślinom do życia?” –  (podłoże (ziemia), słońce, woda.

- „W jakich  produktach  ukryły się zboża?”

  1. Hodowla owsa- proponuję abyście z rodzicami założyli hodowlę owsa lub rzeżuchy.
  2. „Wielkanocna piosenka” – nauka piosenki

https://youtu.be/vfVyd3DYfCo

  1. „Ptaszki w gniazdkach” – lepienie z plasteliny.

 

7.  „Zdrobnienia” – zabawa słowna. Dzieci wymyślają zdrobnienia do podanych przez

rodzica słów, np. pisanka – pisaneczka, koszyk – koszyczek, itp.

Życzę udanej zabawy !

____________________________________________________________________________________________

Wtorek  30.03.2021r.

TEMAT KOMPLEKSOWY:  WIELKANOC

Temat dnia: PISANKI, KRASZANKI

  1. Dzień dobry, dzisiejszy dzień będzie bardzo pracowity. Rozpoczniemy od poznania nowej litery, która jest na początku nazwy zbliżających się świąt  Jeśli chcecie dowiedzieć się jaka to litera  obejrzyjcie film: https://youtu.be/_ooanYvSpW4.

Proszę abyście teraz w  gazetach lub starych książkach wyszukali wszystkie litery W, w i zamalowali je na niebiesko, ponieważ jest to spółgłoska.

  1. Zabawy i ćwiczenia poranne: Gimnastyka przedszkolaka – ruletka. https://wordwall.net/pl/resource/1069314
  2. „Wielkanocne pisanki” – zapoznanie ze sposobami ozdabiania jajek i ich nazw.

Zachęcam do  obejrzenia filmu https://youtu.be/r-to1UXYMUA a następnie

ilustracji w podręczniku s. 19

„Wielkanocne jajka” – kończenie zdań.

- W jednym kolorze są – (kraszanki).

- Gdy zrobisz wzory będą – (pisanki)

- Wzory drapane to są – (drapanki)

- Gdy coś nakleisz to – (oklejanki).

  1. Wielkanocna pisanka”– oklejanie jajka bibułą.

Czas na wykonanie własnej pisanki do koszyczka wg własnego pomysłu lub propozycji zamieszczonej w filmie.

https://youtu.be/dgWcLIbH7qQ

  1. Spacer z rodzicami.- obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną. Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy.
  2. „Pisanka” – kolorowanie obrazka według wzoru. Podręcznik s. 20. Zwróćcie uwagę na  właściwy dobór kolorów.
  1. Na koniec pracowitego dnia proponuję relaksacyjny masażyk z rodzicem.

„Świąteczne porządki”

„Na podwórzu zamieszanie gospodyni robi pranie. – uderzamy delikatnie dłońmi po

całych plecach

Wkłada w balię bluzkę, spodnie, które brudne są okropnie. – uderzamy mocniej

piąstkami po całych plecach,

Już wyprała rzeczy te więc wykręca szybko je. – ugniatamy, tak jak byśmy wykręcali

pranie,

Spinaczami je przypięła – szczypiemy delikatnie po całych plecach,

A gdy wyschły, – dmuchamy na plecy, robimy wachlarz z dłoni,

to je zdjęła.” – szczypiemy pod boczki.

Życzę miłej zabawy !

 

________________________________________________________________________________________

Poniedziałek  29.03.2021r.

Temat tygodnia: Wielkanoc
Temat dnia: Zwyczaje i tradycje świąteczne.

1
. Na początek dnia proponuję zabawę słownikowo – ortofoniczną z rodzicem - „Jakie to zwierzę?”.
Rodzic trzyma piłkę i mówi rymowankę:
„Jakie zwierzę mówi tak,
powiedz czy to ptak, czy ssak?”
Następnie rodzic naśladuje mowę dowolnego zwierzątka (np. muu, kwa, kwa).
Rodzic toczy piłkę do dziecka następnie dziecko  naśladuje mowę zwierzątka i odgaduje jakie to zwierzę. Mówi, czy zwierzę to jest ptakiem, czy ssakiem.

2. Następnie Zabawy i ćwiczenia poranne - zestaw 34.

„Uważaj!” – zabawa ruchowa z elementem marszu.

Marsz po pokoju, na klaśnięcie zmiana kierunku ruchu (częste zmiany).

„Kura i kurczątka”- zabawa ruchowo – naśladowcza. Dzieci ustawiają się w rzędzie. Pierwsza osoba w rzędzie to kura -rodzic, za nią podążają kurczątka -dzieci. Kura porusza się w dowolny sposób (podskakuje, skacze na jednej nodze, itp.). Kurczątka poruszają się w ten sam sposób.
,,Wiosenne porządki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko naśladuje naprzemienne wycieranie kurzu na szafie – wspięcie na palce i podniesienie rąk jak najwyżej następnie mycie podłogi – kucają i rękoma rysują z lewej i prawej strony koła.
Marsz przy dowolnej melodii

3. W tym tygodniu rozmawiamy o Świętach Wielkanocnych. Proponuję obejrzeć film edukacyjny ,,Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych”. Rozmowa z dziećmi na podstawie filmu i własnych doświadczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=E1j3X7cfHYk.

4. „Znam tradycje świąteczne” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm dowolnej melodii na sygnał słowny przyjmują odpowiednią pozycję: Kiedy rodzic powie wyraz związany ze Świętami Wielkanocnymi (np. jajka, kurczaczek, oblewanie wodą) dzieci stają i podnoszą wysoko ręce. Kiedy rodzic powie inny wyraz (np. choinka, tort), dzieci siadają na dywanie.

5. Następnie proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych.
-5 pajacyków, 5 podskoków w miejscu, bieg w miejscu, krążenia ramion,

- 5 przysiadów, 5 skłonów tułowi w przód, 5 krążenie bioder,

- przekładanie piłki z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,

- unoszenie raz prawej, raz lewej nogi i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem.

6. „Świąteczne wyrazy” - układanie schematów wyrazów: kurczak, jajko, zając, baranek z białych cegiełek. Dziecko wybiera obrazki i wyrazy związane ze świętami. Ciekawa jestem komu uda się udzielić pozytywnych odpowiedzi. Życzę miłej zabawy.

 

Kurczak

Jajko

Zając

Baranek


7
. Na koniec proponuję posłuchać piosenki  ,,Znaki Wielkanocy”.
https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t

Poprawiony (czwartek, 15 kwietnia 2021 19:02)

 

OGŁOSZENIE


Opłata za obiady w marcu wynosi 126zł za miesiąc. Pełne wyżywienie 168zł.


Godziny pracy przedszkola

 

7:30 - 16:00