DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP:
Zespół Szkół w Gołaszynie: Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w
Gołaszynie i Przedszkole w Gołaszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność
swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony
internetowej: http://golaszyn.gminalukow.pl
Data publikacji strony internetowej: 2012-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-16
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
o
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
o
zdjęcia z wydarzeń nie posiadają
opisów alternatywnych
o
dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
o
część plików nie jest dostępnych cyfrowo
INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:
·
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
przeglądarki.
·
podświetlane
linki
·
podkreślone
linki
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Deklaracje sporządzono dnia 31-03-2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej
przez pracownika Zespołu Szkół
w Gołaszynie.
KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt
na adres poczty elektronicznej: zsgolaszyn@gmail.com lub skontaktować się z sekretariatem szkoły
telefon: 25 798 28 86
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej
oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład
przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane
osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację
mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także
określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7
dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest
możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie,
kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być
dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej
wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich:
www.rpo.gov.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
1. Do budynku szkoły
prowadzi główne wejście ,do którego prowadzi chodnik od strony drogi krajowej.
Do wejścia prowadzi podjazd dla osób
niepełnosprawnych z balustradami. Nad wejściami nie ma głośników systemu
naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Od strony parkingu do przedszkola prowadzi wejście z podjazdem bez balustrad.
2. Na terenie szkoły
wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych.
3. Osobami oddelegowanymi
do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
4. W budynku na każdym
poziomie (parter, 1 piętro ) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
5. W budynku znajduje się
toaleta dla osób niepełnosprawnych na
dolnym korytarzu.
6. Do szkoły może wejść
osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W szkole nie ma oznaczeń
w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób
niewidomych lub i słabosłyszących.